Μετάφραση-Επιμέλεια: Βακάλη Αγάθη, Εργοθεραπεύτρια, Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Μυϊκός τόνος: συσχετίζεται από πολλούς με ένα καλοσχηματισμένο και γυμνασμένο σώμα. Δύσκολα, όμως, συσχετίζεται με δυσκολίες στην ομιλία, με την ανάγκη κάποιων παιδιών να πέφτουν πάνω στο θρανίο, με την αδεξιότητα άλλων παιδιών που τους πέφτουν τα μολύβια ή που χάνονται στην αυλή του σχολείου.
Ο μυϊκός τόνος στην πραγματικότητα αναφέρεται στην φόρτιση ή την ακαμψία των μυών σε αντίθεση με την ακριβή δύναμη που ασκείται. Ο χαμηλός μυϊκός τόνος, δηλαδή όταν οι μύες υπολείπονται φόρτισης, επηρεάζει την ικανότητα της μάθησης. Αυτό συμβαίνει κυρίως σε μύες που είναι πιο μεγάλοι από το αναμενόμενο. Οι επιμηκυμένοι μύες απαιτούν περισσότερη ενέργεια για να κινηθούν με αποτέλεσμα να προκαλούνται και άλλα προβλήματα.
ΧΑΜΗΛΟΣ ΜΥΙΚΟΣ ΤΟΝΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ
Οι μυς είναι παντού στο σώμα μας. Ελέγχουν λειτουργίες αδρής και λεπτής κίνησης, οπότε όταν δεν λειτουργούν σωστά, ειδικά όταν χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για την φυσική τους λειτουργία, οι φαινομενικά απλές δραστηριότητες μπορεί να φανούν πολύ πιο απαιτητικές. Κάποια από τα παιδιά με χαμηλό μυϊκό τόνο παλεύουν ακόμα και να σηκωθούν από το κρεβάτι τους, πόσο μάλλον να καθίσουν συγκεντρωμένα σε μία τάξη για 6-7 ώρες. Ο χαμηλός μυϊκός τόνος στον κορμό του σώματος επιφέρει δυσκολίες στον στασικό έλεγχο και στην συγκέντρωση σε καθιστή θέση. Παρόμοιες δυσκολίες στα χέρια μπορεί να δημιουργήσουν δυσκολίες στην γραφοκινητικότητα και την λεπτή κίνηση. Εάν υπάρχει χαμηλός μυϊκός τόνος στους μύες του προσώπου είναι δύσκολη η προφορά λέξεων και απαιτείται περισσότερη ενέργεια για την κίνηση.
ΘΕΣΗ W
Τα περισσότερα παιδιά όταν κάθονται στον κύκλο για συζήτηση κάθονται οκλαδόν ή σταυροπόδι. Πολλά από τα παιδιά που έχουν χαμηλό μυϊκό τόνο κάθονται σε θέση που τα πόδια τους σχηματίζουν το γράμμα W. Τα γόνατα κοιτάζουν μπροστά δημιουργώντας τις κάτω γωνίες του γράμματος και οι κορυφές απαρτίζονται από τα πέλματα που κοιτάζουν πίσω.
ΓΡΗΓΟΡΗ ΚΟΥΡΑΣΗ
Όπως προαναφέρθηκε, οι μύες που έχουν χαμηλό τόνο χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για να κινηθούν, οπότε είναι αναμενόμενο τα παιδιά αυτά να εξαντλούνται πιο γρήγορα από τους φίλους τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πάντα βραδυκίνητα ή ληθαργικά. Μπορεί ακόμα και να είναι άριστα σε δραστηριότητες που απαιτούν μεγάλες δόσεις ενέργειας, αλλά αυτές είναι βραχύβιες. Σε παιδιά που δυσκολεύονται στο σχολείο, πολλοί γονείς αναφέρουν πως είναι πολύ αθλητικά, αλλά όταν εμπλακούν σε δομημένες δραστηριότητες παιχνιδιού που βοηθούν στην δημιουργία νέων συνδέσμων στον εγκέφαλο φαίνονται αδέξια, με φτωχή ισορροπία και με χαμηλό μυϊκό τόνο.
ΦΤΩΧΗ ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ
Είναι δύσκολο να κρατά κανείς καλή στάση σώματος όταν οι αντίστοιχοι μύες δεν παρέχουν την κατάλληλη αντίσταση. Ο φτωχός στασικός έλεγχος έχει σαν αποτέλεσμα το κεφάλι να έρχεται πιο κοντά στο θρανίο, γεγονός που δυσκολεύει την διαδικασία της μελέτης. Ακόμα η αναπνοή γίνεται πιο βραχεία και το διάφραγμα πιο περιορισμένο. Αυτό είναι κρίσιμο για την διαδικασία της ομιλίας και γενικά τις δεξιότητες επικοινωνίας.
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ
Αυτοί οι επιμηκυμένοι μύες καθιστούν δύσκολο το σκαρφάλωμα και την κούνια. Αυτό σε συνδυασμό με την γρήγορη κούραση μπορεί να κάνει την παιδική χαρά να φαίνεται τρομακτική στα παιδιά αυτά. Το σκαρφάλωμα στις σκάλες, το πέρασμα στο μονόζυγο και η αναρρίχηση σε τοίχους μπορεί να είναι μία αφόρητη δραστηριότητα, παρότι μπορεί να είναι συναρπαστική για τον ελεύθερο χρόνο. Μπορεί να φαίνονται σαν να φοβούνται ή να αποφεύγουν να παίζουν στα μέρη αυτά.
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Όταν όλες οι δραστηριότητες καθημερινής ζωής είναι μία συνεχόμενη πάλη, είναι δύσκολο να μην χάσει κανείς την υπομονή του και την πίστη στις προσπάθειές του. Αυτό που φαινομενικά είναι εύκολο για εμάς, για ένα παιδί με χαμηλό μυϊκό τόνο μπορεί να είναι πολύ δύσκολο. Από την δική τους πλευρά, κάνουν ό, τι μπορούν και έχουν συνηθίσει να μην παίρνουν το αποτέλεσμα που θέλουν, οπότε γιατί να συνεχίσουν να προσπαθούν; Μπορεί, επίσης, να φαίνονται σαν να χάνουν την προσοχή και την συγκέντρωσή τους.
Το να έχει κανείς χαμηλό μυϊκό τόνο μπορεί να φαίνεται αφόρητο, αλλά μην χάνετε την ελπίδα σας. Με πολλή ενθάρρυνση και δυναμωτικές κινητικές δραστηριότητες η ζωή μπορεί να γίνει πιο απλή και να βελτιωθούν οι μαθησιακές δυνατότητες στην τάξη.
ΠΗΓΗ: Integrated Learning Strategies, Is Low Muscle Tone Interfering With Your Child’s Learning?
http://www.proseggisi.gr/%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%B7%CE%BB%CE%BF%CF%83-%CE%BC%CF%85%D1%97%CE%BA%CE%BF%CF%83-%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%83-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7/
Μυϊκός τόνος: συσχετίζεται από πολλούς με ένα καλοσχηματισμένο και γυμνασμένο σώμα. Δύσκολα, όμως, συσχετίζεται με δυσκολίες στην ομιλία, με την ανάγκη κάποιων παιδιών να πέφτουν πάνω στο θρανίο, με την αδεξιότητα άλλων παιδιών που τους πέφτουν τα μολύβια ή που χάνονται στην αυλή του σχολείου.
Ο μυϊκός τόνος στην πραγματικότητα αναφέρεται στην φόρτιση ή την ακαμψία των μυών σε αντίθεση με την ακριβή δύναμη που ασκείται. Ο χαμηλός μυϊκός τόνος, δηλαδή όταν οι μύες υπολείπονται φόρτισης, επηρεάζει την ικανότητα της μάθησης. Αυτό συμβαίνει κυρίως σε μύες που είναι πιο μεγάλοι από το αναμενόμενο. Οι επιμηκυμένοι μύες απαιτούν περισσότερη ενέργεια για να κινηθούν με αποτέλεσμα να προκαλούνται και άλλα προβλήματα.
ΧΑΜΗΛΟΣ ΜΥΙΚΟΣ ΤΟΝΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ
Οι μυς είναι παντού στο σώμα μας. Ελέγχουν λειτουργίες αδρής και λεπτής κίνησης, οπότε όταν δεν λειτουργούν σωστά, ειδικά όταν χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για την φυσική τους λειτουργία, οι φαινομενικά απλές δραστηριότητες μπορεί να φανούν πολύ πιο απαιτητικές. Κάποια από τα παιδιά με χαμηλό μυϊκό τόνο παλεύουν ακόμα και να σηκωθούν από το κρεβάτι τους, πόσο μάλλον να καθίσουν συγκεντρωμένα σε μία τάξη για 6-7 ώρες. Ο χαμηλός μυϊκός τόνος στον κορμό του σώματος επιφέρει δυσκολίες στον στασικό έλεγχο και στην συγκέντρωση σε καθιστή θέση. Παρόμοιες δυσκολίες στα χέρια μπορεί να δημιουργήσουν δυσκολίες στην γραφοκινητικότητα και την λεπτή κίνηση. Εάν υπάρχει χαμηλός μυϊκός τόνος στους μύες του προσώπου είναι δύσκολη η προφορά λέξεων και απαιτείται περισσότερη ενέργεια για την κίνηση.
ΘΕΣΗ W
Τα περισσότερα παιδιά όταν κάθονται στον κύκλο για συζήτηση κάθονται οκλαδόν ή σταυροπόδι. Πολλά από τα παιδιά που έχουν χαμηλό μυϊκό τόνο κάθονται σε θέση που τα πόδια τους σχηματίζουν το γράμμα W. Τα γόνατα κοιτάζουν μπροστά δημιουργώντας τις κάτω γωνίες του γράμματος και οι κορυφές απαρτίζονται από τα πέλματα που κοιτάζουν πίσω.
ΓΡΗΓΟΡΗ ΚΟΥΡΑΣΗ
Όπως προαναφέρθηκε, οι μύες που έχουν χαμηλό τόνο χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για να κινηθούν, οπότε είναι αναμενόμενο τα παιδιά αυτά να εξαντλούνται πιο γρήγορα από τους φίλους τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πάντα βραδυκίνητα ή ληθαργικά. Μπορεί ακόμα και να είναι άριστα σε δραστηριότητες που απαιτούν μεγάλες δόσεις ενέργειας, αλλά αυτές είναι βραχύβιες. Σε παιδιά που δυσκολεύονται στο σχολείο, πολλοί γονείς αναφέρουν πως είναι πολύ αθλητικά, αλλά όταν εμπλακούν σε δομημένες δραστηριότητες παιχνιδιού που βοηθούν στην δημιουργία νέων συνδέσμων στον εγκέφαλο φαίνονται αδέξια, με φτωχή ισορροπία και με χαμηλό μυϊκό τόνο.
ΦΤΩΧΗ ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ
Είναι δύσκολο να κρατά κανείς καλή στάση σώματος όταν οι αντίστοιχοι μύες δεν παρέχουν την κατάλληλη αντίσταση. Ο φτωχός στασικός έλεγχος έχει σαν αποτέλεσμα το κεφάλι να έρχεται πιο κοντά στο θρανίο, γεγονός που δυσκολεύει την διαδικασία της μελέτης. Ακόμα η αναπνοή γίνεται πιο βραχεία και το διάφραγμα πιο περιορισμένο. Αυτό είναι κρίσιμο για την διαδικασία της ομιλίας και γενικά τις δεξιότητες επικοινωνίας.
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ
Αυτοί οι επιμηκυμένοι μύες καθιστούν δύσκολο το σκαρφάλωμα και την κούνια. Αυτό σε συνδυασμό με την γρήγορη κούραση μπορεί να κάνει την παιδική χαρά να φαίνεται τρομακτική στα παιδιά αυτά. Το σκαρφάλωμα στις σκάλες, το πέρασμα στο μονόζυγο και η αναρρίχηση σε τοίχους μπορεί να είναι μία αφόρητη δραστηριότητα, παρότι μπορεί να είναι συναρπαστική για τον ελεύθερο χρόνο. Μπορεί να φαίνονται σαν να φοβούνται ή να αποφεύγουν να παίζουν στα μέρη αυτά.
ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Όταν όλες οι δραστηριότητες καθημερινής ζωής είναι μία συνεχόμενη πάλη, είναι δύσκολο να μην χάσει κανείς την υπομονή του και την πίστη στις προσπάθειές του. Αυτό που φαινομενικά είναι εύκολο για εμάς, για ένα παιδί με χαμηλό μυϊκό τόνο μπορεί να είναι πολύ δύσκολο. Από την δική τους πλευρά, κάνουν ό, τι μπορούν και έχουν συνηθίσει να μην παίρνουν το αποτέλεσμα που θέλουν, οπότε γιατί να συνεχίσουν να προσπαθούν; Μπορεί, επίσης, να φαίνονται σαν να χάνουν την προσοχή και την συγκέντρωσή τους.
Το να έχει κανείς χαμηλό μυϊκό τόνο μπορεί να φαίνεται αφόρητο, αλλά μην χάνετε την ελπίδα σας. Με πολλή ενθάρρυνση και δυναμωτικές κινητικές δραστηριότητες η ζωή μπορεί να γίνει πιο απλή και να βελτιωθούν οι μαθησιακές δυνατότητες στην τάξη.
ΠΗΓΗ: Integrated Learning Strategies, Is Low Muscle Tone Interfering With Your Child’s Learning?
http://www.proseggisi.gr/%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%B7%CE%BB%CE%BF%CF%83-%CE%BC%CF%85%D1%97%CE%BA%CE%BF%CF%83-%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%83-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου